למידע נוסף מלא/י פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם:
משפחה:
אימייל:
טלפון:
קידומת:
1:
2:
3:
קבלת מידע
מידע פרסומי:
אני מעוניין/ת לקבל מידע ופרסומת על קורסים ופעילויות של המרכז להשתלמויות בר אילן
* שדות חובה שלח/י   ביטול      

לימודי הנחיית קבוצות פיתוח מצוינות אישית ומנהיגות

אנו מאמינים כי הנחיית קבוצות, צמיחה אישית ופיתוח מנהיגות משולבים זה בזה.
מטרת הקורס: להעצים את ההשפעה הבונה של המשתתף על מערכות חברתיות (עצמיות, זוגיות, קבוצתיות ומערכתיות רחבה יותר), תוך דגש על הובלת קבוצות, בהן הקשר בין החברים אינטנסיבי. כל זאת באמצעות חשיפה לתכנים תיאורטיים קלאסיים, עדכניים ומקוריים, ותרגול לשיפור תפקודו החשיבתי, הרגשי ההתנהגותי והרוחני (במובן הרחב) של המשתתף.
הקורס מתבסס על המסקנה, לפיה על מנת לפתח מיומנויות של הובלת קבוצות, חיוני במקביל לפתח את האדם עצמו ואת יכולות ההשפעה שלו (מנהיגות).
מסקנה זו נולדה בעקבות שנים רבות של ניסיון בהובלת קבוצות במערכות מסוגים שונים (מערכות עסקיות, חינוכיות, חברתיות, ביטחוניות וכו') ובאימון מנהיגים בכירים.

קורס הנחיית קבוצות פיתוח מצוינות אישית ומנהיגות טופס הרשמה

משתתפי הקורס, אשר סיימו אותו בהצלחה (17 מחזורים), מדווחים על שיפור באפקטיביות האישית, בהבנת תהליכים קבוצתיים, בהתמודדות עם מצבי משבר ובהובלה לשינוי, בהבנת טובה יותר של הזולת והקבוצה, בהבנה סובלנית יותר של אנשים שונים (מבחינת גיל, מגדר, עדה, גישות לחיים וכו׳), ביכולת ההנחייתית שלהם ובהשפעה חברתית רחבה יותר.

תאריך פתיחה:26/06/2018

מטרת הלימודים

מטרת הלימודי בקורס הנחית קבוצות פיתוח מצויינות אישית ומנהיגות להקנות כלים בהנחיה ובניהול למנהלים ולרוצים לעסוק בהנחיית קבוצות .

קהל יעד

קורס הנחיית קבוצות פיתוח ומצויינות אישית ומנהיגותית מיועד לאקדמאים או בעלי הכשרה מקבילה, אשר מבקשים להנחות אנשים בצורה יותר אפקטיבית. מיועד למנהלים או כבעלי תפקידים מנהיגותיים אחרים,  אשר רוצים להתמודד עם הנחיה וניהול בעזרת כלים קלאסיים וחדישים המתאימים לסביבה גלובלית, מורכבת, דינמית, וכאוטית של המאה 21

מנחי הקורס

הארי גוטסדינר, חבר סגל בכיר באוניברסיטת בר אילן; מ.א. בפסיכולוגיה קלינית וארגונית; מ.א. בהנדסת עסקים; מאמן לניהול בכיר; מאמן צוותי ניהול בכירים; מרכז את קורס הנחיית קבוצות ופיתוח מצוינות אישית ומנהיגות מזה 18 מחזורים.

ד"ר דביר קוה, חבר סגל באוניברסיטת בר אילן; ד"ר בפסיכולוגיה חיובית; מ.א. בפסיכולוגיה קלינית; L.L.B. במשפטים; מומחה ליישום פסיכולוגיה חיובית במסגרות ארגוניות וחברתיות ברמה האישית, קבוצתית ומנהיגותית.

יעל גונן, מ.א בפסיכולוגיה ארגונית; מנחת קבוצות, מגשרת ,מומחית לקבוצות אינטנסיביות ולליווי צוותים, אשר חשופים לשגרת חירום, טראומה משנית והתמודדות עם רמות לחץ גבוהות.

הדר קליר, מ.א. ביעוץ ופיתוח ארגוני;. ב.א. במנהל עסקים בתחומי שיווק ומשאבי אנוש; מוסמכת בהנחיית קבוצות ובאימון.

פנינה רייפמן, מאמנת מוסמכת בתחומים שונים של אימון חברתי ועסקי (IPEC USA); בעלת ניסיון של עשרות שנים (מתוכן כ-20 שנים בארה"ב) בפיתוח שיטות מקוריות להובלת בודדים, זוגות וצוותים לשיפור תפקודי; בעלת ניסיון רב בתחום העסקי הן כמנהלת וכמאמנת.

רענן גדרון - יועץ לפיתוח ארגוני, מנחה קבוצות, מאמן, מגשר ואומן יוצר פעיל בוגר 'בצלאל';
בעל תואר שני בחינוך; מוביל קבוצות וצוותים למיצוי הפוטנציאל האנושי והיצירתי שלהם בעזרת מגוון עשיר של כלים (NLP, גשטאלט, פסיכודרמה ואחרים).

תכנית הלימודים

הלימודים בקורס הנחיית קבוצות פיתוח  ומצוינות אישית ומנהיגות  כולל לימודי תאוריה סדנאות . הלימודים  במידה רבה חוויתיים ומחייבים השקעה רגשית. 

תכנית הלימודים 

הקורס מורכב משלושה מסלולים משולבים:

  • מסלול תאורטי יישומי (בפורום עד 30 איש). התכנים מובאים לרוב בצורה התנסותית על ידי המרצים. בנוסף המשתתפים מציגים פרזנטציה תיאורטית בצורה חווייתית בקבוצת הלימוד.
  •  מסלול של פיתוח אישי/ מנהיגותי הכולל התנסות בשיפור התפקוד האישי בעזרת תהליך אימוני אישי.
  •  מסלול של פיתוח מיומנויות הנחיית קבוצות (בפורום של עד 16 איש) הכולל השתתפות בקבוצה דינמית, מתפתחת המלווה בהתבוננות ובניתוח התהליך הקבוצתי, תוך התנסות בהעברת סדנאות לקבוצה וקבלת משוב מעמיק.

בסוף הקורס המשתתפים מבצעים פרקטיקום באחד מ-4 המסלולים מתוך הרשימה תוך ליווי מקצועי:
1. הנחיית קבוצה במסגרת חיצונית.
2. העמקת השתתפות בתהליך אימוני לפיתוח אפקטיביות אישית.
3. השתתפות בתהליך אימוני לפיתוח אפקטיביות בתפקוד במסגרת העבודה.
4. הגשת עבודה תיאורטית באחד ממסלולי הקורס.

נושאי הלימוד בקורס

לק מנושאי הלימוד בקורס הנחיית קבוצות פיתוח מנהיגות ומצוינות אישית
• שינויים בתפיסת המציאות והאדם בתחילת המאה ה-21
תרומת המדעים החדשים
• התאוריה הכללית של מערכות
• תורת המורכבות
• ההשלכות על הבנת האדם והקבוצה
• מודלים של הבדלים בין אישיים
• תרומת הפילוסופיה הנצחית עם דגש על הקבלה היהודית
• התרומה של גישות קלאסיות בפסיכולוגיה
• החשיבות של גישה החדשה: הפסיכולוגיה החיובית
• מודלים של מצוינות אישית, מנהיגותית, קבוצתית וארגונית
• מודלים של התפתחות תודעתית ברמה הפסיכו-סוציולוגית
• הבדלים בין תרבויות וההשלכות המנהיגותיות
• טיפול במצבי משבר לחץ וקונפליקט
• פסיכולוגיה של השינוי ושל האימון
סוגיות יסוד בדינמיקה קבוצתית: סוגי קבוצות, כוחות בסיסיים בקבוצה
• שלבים התפתחותיים
• פונקציות הנחייה
דינמיקה פוליטית בקבוצה ובארגון
• תהליכים אינטימיים בקבוצה ובארגון
• מאבקי כח ועזרה
• טיפול במשברים טיפוסיים
הסדנה ככלי התערבותי בפיתוח אישי של מנהלים ובייעוץ ארגוני ועוד

משך הלימודים

משך הלימודים: 325 שעות אקדמיות, מתוכן 60 שעות פרויקטים.
המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בין השעות 16:30 - 22:15
כתןבת מרכז הלימוד: סמינר אפעל – רח’' היסמין 1, רמת אפעל
לפרטים נוספים ניתן לפנות למאיה שביט
טלפון 1-800-36-10-60 שלוחה 106
ייתכנו שינויים בתכנים הלימודיים ובסגל המרצים משיקולים מקצועיים
המעוניינים להגיש מועמדות מתבקשים להעביר קורות חיים למייל : mercaz.hishtalmut@biu.ac.il

תנאים לקבלת תעודה
1. נוכחות של לפחות 80 אחוז מהקורס.
2. הצגת פרזנטציה תיאורטית בצורה חווייתית בכיתה.
3. הצגת סדנה בכיתה.
4. השתתפות במבחן תיאורטי מסכם, בצוותים.
5. ביצועה החובות באחד ממסלולי הפרקטיקום תוך הגשת דו"ח מסכם.
6. השתתפות במפגש מסכם את הלמידה עם רכז הקורס בסיומו.
בואו להתמחות במקצוע מבוקש ופרקטי שיקדם את התפתחותכם האישית והמקצועית בעולם התעסוקה

קורסים נוספים

חזרה למעלה